Pagina's

maandag 11 april 2011

Twisted Easel-kaart


Tijd voor een gezellige vintage-kaart. Deze keer heb ik een Twisted easel-kaart gemaakt. Dat had ik nog nooit gedaan, maar het is hetzelfde principe als een gewone easel-kaart, alleen staat de bovenkant dan schuin op de onderkant.


Ik ben begonnen met een rand om het plaatje heen te haken. Hiervoor heb ik een sticker gebruikt die ik in de winkel heb gekocht. De sticker heb ik door een Multiframe mal van Nellie Snellen heen gehaalt (ook uit de winkel). Lekker gemakkelijk en gelijk de gaatjes op de goede plaats.

Omdat de sticker een roze gloed heeft, heb ik gekozen voor roze scrappapier dat ik nog had liggen. Ik weet niet meer van welk merk het is.
De vlinders zijn gemaakt met een Martha Steward pons en op het lijf van de vlinders heb ik pareltjes geplakt.


De bloem heb ik met een pons gemaakt, maar je hebt  tegenwoordig ook een mal van creatables waar je deze roosjes mee kan maken.
De blaadjes zijn met een pons van Nellie Snellen gemaakt en het labeltje is een Spellbinder labels eight. Het labeltje heb ik 2x gestanst, 1x met kaartkarton en 1x met scrap-papier. Het labeltje van het scrap-papier heb ik doormidden gesneden, van de bovenste helft een stukje afgehaald en toen op de voorkant van het labeltje van kaartkarton geplakt. Ik heb het dubbel gevouwen zodat er nog een persoonlijke boodschap in geschreven kan worden.
Het kaartkarton en het scrap-papier heb ik allemaal bewerkt met distress-inkt Frayed Burlap.
Het kant waar het labeltje in gestoken kan worden komt thuis uit de oude doos, maar in de winkel zijn ook heel veel kantjes die leuk zijn.

Veel knutselplezier.
Groetjes Henriëtte

4 opmerkingen:

  1. leuk, leuk, leuk
    en dat gehaakte randje zowwwwwwwwwww gaaf

    greetz jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, super mooie kaart zeg! En inderdaad het gehaakte randje is geweldig.

    Groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend gaaf kaartje zeg!
    Ik ga vanavond/morgen met mijn vandaag gekochte spulletjes aan de slag hoor, heb er echt zin in:D
    gr. Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie kaart Jet, prachtig met dat gehaakte randje
    knuf
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen