Pagina's

zaterdag 14 januari 2012

Aquamarkers - uitleg

Vandaag wil ik jullie iets vertellen over aquamarkers. Jose heeft een heleboel aquamarkers in prachtige kleurtjes die je op verschillende manieren kunt gebruiken. 
Ik heb een paar ATC kaartjes gemaakt om jullie de technieken uit te leggen.

 Dit zijn de aquamarkers.

 Kras met de dikke kant op een stukje sheet en spuit er een beetje water over met bijv. de minimister.

 Haal er volgens je stukje karton door de inkt heen. Schuif het stukje heen en weer, van links naar rechts.
Laat voor een extra mooi effect het kaartje tussendoor drogen en dep of schuif vervolgens je kaartje weer door de inkt.

 Ik heb 1x tussendoor mijn kaartje laten drogen en de procedure dus 2x uitgevoerd. 
En dit is het effect.

 Je kaartje is nu klaar om verder te bewerken. 
Ik heb er voor gekozen om 2 kaartjes met een sjabloon te bewerken. Hiervoor heb ik een beetje distress inkt gebruikt omdat dit gemakkelijker met een spnsje is aan te brengen. 

 Dit is het effect met het sjabloon.

 Daarna ben ik op alle kaartjes gaan stempelen.
Ik heb hiervoor stempels van Viva Dekor gebruikt. 
De tekst heb ik ingesmeerd met de aqaumarker en daarna op het kaartje gestempeld.

 Bij de bovenste kaartjes heb ik nog een paar swirls toegevoegd. Bij de onderste 2 kaartjes heb ik nog een paar takjes gestempeld. 

 En nu techniek 2 met de aquamarkers. 
Stempel de vlinders met watervaste inkt op aquarelpapier.

 Neem de kleurtjes van de achtergrond en breng een beetje aan op een stukje sheet. 

  Daarna kan je de aquamarkers gebruiken als waterverf om de vlinders in te kleuren. 

En dit is het eindresultaat. je kunt op deze manier leuke achtergrondjes maken met de aquamarkers en dezelfde kleurtjes ook gebruiken om je afbeelding in te kleuren. 

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!!!

groet
Miranda

3 opmerkingen:

  1. dank je wel Miranda voor de duidelijke uitleg, ik ga ze weer tevoorschijn toveren en het ook uitproberen.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede uitleg weer gaat een een keer proberen
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie duidelijke uitleg, ik wist niet dat dit kon met aquamarkers. Ik heb nog wel een vraagje Gebruik je voor deze achtergonden dan ook gewoon aquarelpapier of kan het ook met "gewoon" papier
    Groeten Aartje

    BeantwoordenVerwijderen